Kako izabrati odgovarajuću Web Dizajn firmu

Odlučili ste da vam treba web sajt, sada vam je samo potreban web dizajner (web dizajn firma) koji će zadovoljiti vaše zahteve.

Prvo morate definisati vaše zahteve, buduće planove sa sajtom tj definisati cilj. Ukoliko želite da se vaš sajt razvija u budućnosti, tražićete kompaniju koja nudi uslugu unapređivanja i održavanje sajta. Razlozi su različiti ali recimo da će neki novi posao na sajtu uvek brže završiti web dizajn firma koja je pravila sajt i dobro poznaje njegov sadržaj i strukturu. To je i jeftinija varijanta jer će vam cenu sata rada manje naplatiti web dizajn firma koja vam održava sajt, često ćete u okviru paketa dobiti recimo 10h rada mesečno za duplo manju cenu nego što bi vas koštali istih 10h da niste dogovorili paket održavanja. Neophodno je obratiti pažnju i proceniti koliko je rada potrebno na vašem veb sajtu mesečno, posavetujte se sa vašim web dizajnerom, moguće je da bi vaša procena mogla biti preterana, a samim tim biste uzaludno gubili novac. Tražite da vam objasne na koje stavke bi se trošilo vreme.

Pre nego što se odlučite kojeg od kandidata ćete izabrati, pogledajte njihov portfolio, pogledajte da li u njihovom web dizajn portfoliu postoje sajtovi slični vašim zahtevima, što izgledom, što funkcionalnostima. Prednost je izabrati firmu koja je već radila sajtove iz vaše branše, kako zbog iskustva sa materijom, kako zbog mogućih predloga i poboljšanja vaše inicijelne slike budućeg web sajta.

Pogledajte i procenite koje sve usluge nudi određena web dizajn firma i uporedite to sa vašim potrebama (marketing, logo dizajn, grafički dizajn, fotografija, optimizacija za pretraživače i sl). Ukoliko postoji cena izrade web sajta, uporedite i to sa ostalim web dizajn firmama, ali obratite pažnju na previše niske cene jer se iza toga obično krije firma od jednog čoveka koji doduše može i najbolje odgovarati vašem budžetu i zahtevnosti budućeg sajta.

Bez obzira na to da li će velika ili mala web dizajn firma raditi vaš sajt, vodite računa i o sledećim stvarima i oslonite se na vašu intuiciju:

  • Da li razumeju moj cilj?
  • Da li mi objašnjavaju stvari tako da mogu da razumem?
  • Da li dele moju viziju o budućnosti sajta?
  • Da li imaju nove ideje i predloge za poboljšanje web sajta?

 

Pitajte i njihove klijente iz web dizajn referenci:

  • Da li su vršili izmene na vreme?
  • Da li su zadovoljni svojom web dizajn firmom?
  • Da li su radili u okviru dogovorenog budžeta?

 

Ukoliko želite dugo da sarađujete sa web dizajn firmom, budite svesni i toga da se sve više i više web dizajn kompanija pojavljuje, ali da se dosta više njih zatvara. Proverite i koliko dugo posluju u svetu web dizajna.

Vrh

Podaci o autoru:


Darko Krsmanovic (Đura) - radi za web dizajn firmu Greenfish, gde je zadužen za sve vidove web marketinga i optimizacije sajtova za visoko pozicioniranje na glavnim pretraživačima (Google, Yahoo, MSN...), ekspert za usability testing i osmišljavanje sajtova koji su iznad svega laki za korišćenje. Copyright © 2008 Web Dizajn Greenfish

Ovaj članak se može objaviti na drugom sajtu ukoliko se zadrže podaci o autoru zajedno sa svim linkovima.

Kako poceti. Prvi koraci ka novom web sajtu

Da bismo stekli generalnu sliku o Vašem projektu i tako bili u mogućnosti da pripremimo okvirnu ponudu, korisno bi bilo da popunite ovaj online formular i u kratkim crtama opišete šta Vam je potrebno. Pritom, pitanja na koja ovde treba da odgovorite, pomoći će i Vama da preciznije formirate zahteve i lakše nam ih prenesete.

Formular za inicijalnu procenu izrade sajta